بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» چرا بقیه دوستم ندارند

چرا بقیه دوستم ندارند

بسم الله الرحمن الرحیم


سلام

زهرا، خانمی ۴۵ ساله ساکن شمال تهران ،معتقد است بعد از ۲۳ سال زحمت کشیدن و بزرگ کردن بچه ها و رفت و آمد با اطرافیان و ساختن با کم و زیاد های همسرش،حالا کسی آنگونه که باید قدردان زحماتش باشد ،نیست و کسی دوستش ندارد. بچه ها آنگونه که باید به او احترام نمی گذارند،اگر مشکلی باشد اصلا با او برای حل مشکل مشورت نمی کنند و حتی گاهی متوجه شده است که بچه ها مشکلشان را با سایر اقوام در جریان گذاشته اند و اما با او نه! نمی داند چرا همسرش که روزی برای او جلوی همه ایستاد ،چرا حالا توجه خاصی به او ندارد و دیگر مثل گذشته دوستش ندارد. دوستانش کم کم نقششان در زندگی او کمرنگ شده و یا برای همیشه او را کنار گذاشته اند.

زهرا اعتقاد دارد که فرزندانش و همسرش و دوستانش باید بدون هیچ قید و شرطی او را دوست داشته باشند و رفتارهای او نباید در عشق دیگران هیچ تأثیری داشته باشد.

بیشتر که با او صحبت می کنی متوجه می‌شوی که او هم مثل خیلی دیگر از کسانی که همین مشکل را دارند، ویژگی های خاصی دارد که سبب شده دیگران از او دوری کنند.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

اگر می خواهید بدانید که مشکل زهرا چیست که دیگران از او فراری هستند پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

۱-زهرا یک منتقد حرفه ای!

اگر فرزندش بجای نمره ۲۰ گاهی ۱۷ می آورد تا چند روز از او و عملکرد ضعیفش، گله و شکایت می کرد و یا به اصطلاح دیگر تا چند روز غرولند می کرد. اگر غذای دخترش کمی کم نمک بود، باید تا مدت ها سرکوفت بد غذا درست کردنش را می خورد.

اگر همسرش فراموش می کرد که خریدهای آن روز را انجام دهد با موجی از انتقادها رو به رو می شد و ...

چه کسی دوست دارد مورد انتقاد قرار بگیرد؟ انتقاد خوب است و سبب پیشرفت و توسعه انسان می شود اما در هر زمینه ای افراط و زیاده روی مضر و کشنده است.

فرزندان شما و یا دوستانتان و یا خودتان،قطعا عیب و ایرادهایی دارید و هیچ انسانی از این قاعده مستثنا نیست اما هر کدام اگر از سلامت عقلی برخوردار باشیم و متوجه شویم که اشکال و یا ایرادی داریم ،سعی در رفع آن می کنیم.اما اینکه این ایرادها و کم و کاستی‌ها را دائما به ما یادآوری کنند و به سر ما بکوبند ،سبب انزجار و فرار ما از شخص منتقد خواهد شد.

۲-امان از بدزبانی!

این افراد تا تقّی به توقّی می خورد کنترل خود را از دست می دهند و با انواع القاب ناپسند و گاهی زشت ، دیگران را مرد حمله قرار می دهند .

تو کودن و احمقی! تو نادانی، IQ تو بسیار پایین است ،میمون از تو بهتر آشپزی می کند،تو شخصیت نداری،تو شعوری نداری و ...

زمانی که با جدّیت و عصبانیت این حرف ها را به کسی بزنیم، کم کم بعد از مدتی تاثیر بسیار بدی بر احساس آنها نسبت به ما خواهد گذاشت .

کسی از بدزبانی خوشش نمی آید،این یک صفت نکوهیده و ناشایست است و اگر کسی دچار آن شده است بهتر است که هرچه سریعتر زبان خود را اصلاح کند.

مردم این روزها آنقدر زیر بار فشار و سختی زندگی هستند که دیگر جایی برای اینگونه موارد ندارند.

۳-بدخلقی

می‌داند و قبول دارد که گاها بداخلاق و اخمو است اما معتقد است که فشار زندگی و بار سنگین بزرگ کردن بچه ها کمی او را بداخلاق و زودرنج کرده است. اما با او رازی را در میان گذاشتم و آن،این بود که حقیقتا برای کسی اهمیت ندارد که زندگی چقدر بد با شما تا کرده است و یا چقدر سخت گذشته است تنها ملاک سایرین برای در زندگی شما ماندن اینست که رفتار شما با آنها چگونه است، ملت اصلا از گذشته شما خبر ندارند و حتی دلشان نمی خواهد بنشینند و به سختی هایی که به شما گذشته است فکر کنند و اگر هم به درددل شما گوش کنند نهایتا بگویند خدا صبرت بدهد و تمام ! مردم خودشان آنقدر مشکل دارند و دیگر جایی برای مشکلات شما وجود ندارد.

اینکه با زیردستان خود و یا اطرافیان و یا ضعیف ترها بدرفتاری کنید، آنها را تحقیر کنید،بدزبانی کنید و در کل کاری کنید که نشان دهنده بداخلاقی است، هیچ نتیجه ای بجز فراری شدن آنها بدنبال نخواهد داشت

علاوه بر بدخلقی، هر صفت اخلاقی بد دیگری که داشته باشید تنها سبب شادمانی کسانی خواهید شد که دشمن شما هستند.

۴-سعی کنترل دیگران

چه کسی دوست دارد دیگران کنترلش کنند؟ کسانی که دائما مثل یک رهبر و مدیر سعی دارند بقیه را کنترل کنند ،باعث ناراحتی و آزرده شدن بقیه خواهند شد.

اگر کسی شما را را آزار می دهد خب می توانید این را به او بگویید اما سعی نکنید که دیگران را کنترل کنید. زهرا فرزندانش را مجبور می‌کرد که ظرف بشویند یا دائما درس بخوانند و منظم باشند، تلویزیون نگاه نکنند و... او قصد کمک و تربیت بچه ها را داشت اما با زور و اجبار و این سبب دور شدن فرزندانش از او می شد .

۵-غرور

اینکه عزت نفس داشته باشیم و خودمون رو دوست داشته باشیم و از خودمون یه آدم بهتر بسازیم بسیار خوب است .

اما باید توجه داشته باشیم که عزت نفس با خود بزرگ بینی فرق دارد. عزت نفس یعنی تو و من مثل همدیگه هستیم هر دوی ما انسان هستیم .

من نه بهتر از بقیه هستم و نه بدتر !

اما غرور یعنی خودبزرگ بینی یعنی ۸ودمون رو بالاتر و بهتر از بقیه ببینیم .

این سبب می شود دیگران از ما دور شوند .

از طرفی خود کم بینی هم همان نتیجه خودبزرگ بینی را دارد ، سعی نکنید با خود کم بینی خودتان را خاکی و خودمانی جلوه دهید .

سرتان در کار خودتان باشد و برای یک آینده بهتر تلاش کنید.

پایان



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده