دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه حال خودم را خوب کنم؟

چگونه حال خودم را خوب کنم؟

حالم بد است چکار کنم؟

خب مشخص است که در طول روز یا هفته ممکن است اتفاقات عجیب و غریب و منحصر بفرد برای هر کداممان رخ بدهد و این اجتناب پذیر نیست ! همه ما حالمان بد می شود همه ما اتفاقات ناگواری را تجربه می کنیم اما آیا ناراحت ماندن کار درستی است؟

خب عقل سلیم چه می گوید؟ آیا راه زندگی کردن اینست که ما تلاشی برای خوب کردن حال خودمان نکنیم؟

بعضی دوست ندارند حالشان خوب شود و حال بقیه هم را هم بد خواهند کرد ! با حال بدشان تصمیماتی عجولانه و نادرست خواهند گرفت و آینده و حتی ممکن است سرنوشت خودشان را کاملا تغییر دهند.

اما برخی می خواهند حالشان خوب باشد و از حال بد خارج شوند اما و راهش را نمی دانند .

آنچه که مسلم است اینست که راه های زیادی برای تغییر حال خوب به حال بد دارد . اما بهتر است ابتدا از درون خودتان شروع کنید .


چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

۱-درون

وقتی حالتان بد است چه فکرهایی به سراغتان می آید؟ چه حرف هایی به خودتان می زنید؟ آیا به همه چیز و همه کس در ذهنتان حمله می کنید؟

اگر حرف های خوب به خودتان بزنید ، اگر کسی را در ذهنتان قضاوت نکنید اگر گذشته را رها کنید اگر به آینده شیرین فکر کنید اگر شاکر نعمت ها باشید چه؟

قاعدتا اگر به خودتان حرف های خوب بزنید و کسی را مقصر ندانید و کمی شاکر نعمت هایی باشید که دارید کمی از آتش درونتان کاسته می شود و کمی حالتان بهتر خواهد شد .

تنها فراموش نکنید که رییس شمایید و شمایید که افکارتان را هدایت و کنترل می کنید نه افکارتان شما را !

حتی زمانی که کاری اشتباه انجام دادید به خودتان حرف بد و ناراحت کننده نزنید، مدتی این را تجربه کنید تا نتیجه آن را به چشم ببینید .


۲-هدف عاقلانه چیست؟

همچنین سعی کنید هدف داشته باشید؛ اما نه هدفی که غیرقابل دسترسی است، گاهی چون نمی‌دانیم که به کجا حرکت می کنیم و چه می خواهیم دائما دچار تشویش و اضطراب می شویم و آرامش خود را از دست می دهیم .

گاهی چیزی که سبب ناراحتی ماست اینست که برای رسیدن به اهداف بزرگ خودمان زمان تعیین می کنیم ، مثلا می گوییم که در ۲۵ سالگی باید ازدواج کنم وگرنه بدبختم ! این خود به خود سبب می شود دچار استرس و نگرانی شویم و حالمان بد شود

اما هدف عاقلانه چیست؟ خب قبل از هر چیزی ببینید دلتان می خواهد به کجا برسید؟ دوست دارید مدرک دکترا بگیرید؟ دوست دارید در حد معقول پولدار شوید؟ خب این هدف شماست ! به سمت کاری که دوستش دارید حرکت کنید و خودتان را مشغول کنید ! هیچ چیز بدتر از بیکاری و بی تحرکی حال آدم را خراب نمی کند .

مثل آب جاری باشید و به جلو حرکت کنید تا بالاخره به دریا برسید و حال بدی هایتان را فراموش کنید!


۳- مقایسه

تحت هیچ شرایطی خودتان را با دیگری مقایسه نکنید ! این اشتباه محض است و اگر دچار آن هستید هرچه سریعتر خودتان را اصلاح کنید . صد در صد بزرگترین اشتباه مقایسه باطن زندگی خودتان با ظاهر زندگی بقیه است .

خانواده و دوستان و اطرافیانتان خودشان ارزش معنوی زیادی برای شما دارند .

مقایسه خود یا خانواده خودتان با دیگران تنها سبب اضطراب و استرس خواهد شد . بیاید بیاموزیم که در زندگیمان دنبال زیبایی باشیم و برای بقیه آرزوی خوب کنیم .


۴-ببخش

برای آرامش خودتان هم خودتان را ببخشید هم دیگران را ! کینه به دل نگیرید دائما دیگران را محاکمه نکنید دائما شرایط دعوا را در ذهن خودتان مرور نکنید دائما بفکر این نباشید که چگونه حاضر جوابی کنید ! این احمقانه است که به دنبال راهی باشیم که حال دیگری را بگیریم ! این نه تنها سبب خنک شدن دلتان نمی‌شود بلکه سبب بد شدن حالتان نیز خواهد شد .

به کارهای بد دیگران فکر نکنید ! آنها را ببخشید و برایشان آرزوی خوب کنید و از آن مهمتر برای خودتان نیز دعا کنید و خودتان را ببخشید .

موفق باشید



نظرات
arrow فاطمه
عالی بود
پاسخ ادمین
خوشحالم که مفید بود براتون !
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده