خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چطور از صفر به صد برسیم

چطور از صفر به صد برسیم

باسلام خدمت همراهان وبلاگ ارم بلاگ


همه ما به دنیا آمدیم تا کار خاصی را انجام دهیم. حتی اگر به دنیا آمدن ما دلیل خاصی هم نداشته باشد ما با سایر موجودات فرق داریم. یک گوسفند را در نظر بگیرید؛ می خورد و می خوابد و فضولات تولید می کند. سایر حیوان ها هم مثل گوسفند هستند و تنها کاری که بلدند، خوردن و خوابیدن و تولید فضولات است. اما انسان فرق دارد علاوه بر خوردن و خوابیدن باید کار خاصی نیز انجام دهد اگر کار خاصی انجام ندهیم،عقل نداشته باشیم و از آن استفاده نکنیم با یک گوسفند چه فرقی خواهیم داشت؟

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

حال وقتی که بخواهیم کار خاصی را انجام دهیم ، چون به انجام آن عادت نداریم برایمان مشکل است که آن را شروع و ادامه دهیم.

چطور می توان از صفر به صد رسید؟

۱-چکار؟

قبل از هر برنامه ریزی و قبل از هر اقدامی اول مشخص کنید که می خواهید چکار کنید؟ زبان بیاموزید؟می خواهید درس بخوانید؟ می خواهید نویسنده شوید؟ اول مشخص کنید که میخواهید چکاری انجام دهید و چرا می خواهید آن کار را انجام دهید؟ این دو سوال را باید هر روز و هر ساعت از خود بپرسید چکاری می خواهم انجام دهم؟ و چرا میخواهم آن را انجام دهم؟

۲-کی بیکاری

صبح بیکاری یا شب؟ روزای اول نه میخواد که سحرخیز باشی و نه میخواد که برنامه ریزی داشته باشی نه هیچی ! فقط ۱۰ دقیقه و یا اگه زیاد هست ۵ دقیقه زمان نیاز داری 

ببین عمده بیکاریت چه وقت از روز هست و مطمئن شو که انرژی کافی برای انجام کاری که می‌خوای انجام بدی رو داشته باشی . مثلا اگه میخوای کتاب خوندن رو شروع کنی مطمئن شو که بیکاری و شبکه های اجتماعیت رو چک کردی و خسته نیستی و ...! ما به ۱۰ دقیقه زمان خالص برای انجام اون کار نیاز داریم . 

وقتی که فرصت مناسب برای شروع کار را فراهم کردید روز اول را استارت بزنید . اگر میخواهید زبان بیاموزید ، ۱۰ دقیقه کامل مطالعه کنید (البته این مقدار را پر روز های آینده افزایش خواهید داد.) اگر میخواهید درس خوان شوید، کتابتان را باز کنید و ۱۰ دقیقه مطالعه کنید و ...!

۳- کمالگرایی ممنوع

برای روز اول مطمئن شوید که بیشتر از ۱۰ دقیقه برای کار جدیدی که می خواهید شروع کنید وقت نمی گذارید . روز اول نباید بیشتر از ۱۰ دقیقه و یا ربع ساعت باشد(البته این برای کارهایی است که به صورت شخصی میخواهید انجام دهید و بار اول است که میخواهید شروع کنید. در مورد کارهای گروهی رهبر گروه تصمیم می گیرد)

روز اول که آن ۱۰ دقیقه را انجام دادید ، به شما تبریک می گویم ، شما امروز را مثل یک انسان موفق در مسیر قدم برداشته اید . حال نوبت روزهای دیگر است ، روزهای بعد هر روز تنها ۵ دقیقه به زمان روز قبل اضافه کنید و تا یک هفته این کار را ادامه دهید و بعد از یک هفته روزی ۱۰ دقیقه به زمان روز قبل اضافه کنید .این کار را هم تا یک هفته انجام دهید. بعد از آن میتوانید روزی ربع ساعت به زمان روز قبل اضافه کنید و این کار را انجام دهید تا به هدف نهایی برسید . اگر این کار را تنها یک ماه انجام دهید 

به شما تبریک می گویم ، شما از روز شماره ۳۱ ، حدودا روزی ۶ ساعت از وقتتان را به کار مورد علاقه ای که می خواستید، می پردازید . البته برخی ها دوست دارند که تنها روزی ۲ ساعت کار کنند و این هدف قبل از روز ۱۴ برنامه بدست خواهد آمد یعنی ۱۳ روز بعد از اینکه شما شروع کردید می توانید به روزی ۲ ساعت کار در روز برسید.

۴- سحرخیز شوید

مطمئن شوید که هر روز نهایتا ۷ یا ۷:۳۰ از خواب بیدار می شوید. و ظهر کمتر از ۳۰ دقیقه می خوابید ، این به شما کمک می کند که شب هم زودتر بخوابید و پروسه رشد و سلامت فیزیکی و روحی روانی شما بدرستی انجام شود و زندگیتان به شکلی متحول شود (تنها با درست و منظم خوابیدن )

۵- هدف 

وقتی به انجام کار جدیدی که شروع کرده اید عادت کردید ، هدف گذاری کنید . مثلا اگر قرار است کتاب بخوانید ، قرار را بر این بگذارید که در آن ۲ ساعت ،حداقل ۲۰ صفحه و یا ۲۵ صفحه بخوانید . این به شما کمک می کند بهتر تمرکز کنید.

۶-مزاحم 

مطمئن شوید که هنگام انجام کار هیچ مزاحمی ندارید، علی الخصوص موبایل.

البته می توانید زمانتان را تقسیم کنید ، مثلا اگر روزی ۴ ساعت کار می کنید، می توانید ۱ ساعت را صبح، ۱/۵ظهر و ۱/۵ از آن را شب انجام دهید.

۷-بهانه ممنوع

همه مشکل دارند ، همه موانعی سر راهشان دارند ، همه غم و غصه دارند ، پس بدون توجه به اتفاقات بد اطراف ، به کارتان ادامه دهید .

۸-کار درست 

کار ها ۴ دسته هستند 

الف) نه فوری نه مهم 

ب)فوری هست اما مهم نیست

ج)فوری نیست اما مهم است

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

د)هم فوری هم مهم

دسته الف که تکلیفش مشخص است ، اصلا سراغشان نروید ، دسته دوم هم می شود کارهایی مثل گشت و گذار بی مورد ، تلفن زدن ، پیامک بازی ، قرارهای دوستانه بی جهت و از این قبیل . سراغ این هم سعی کنید کمتر بروید چون وقتتان را فقط تلف می کنند . دسته سوم کارهایی هستند که حتما باید انجامشان دهید و دسته چهارم هم که همیشه در اولویت هستند اما خیلی کم پیش می آید که برایتان اتفاق بیفتد .


و من الله توفیق


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده