خرید از سراسر دنیا


» روش هایی برای درس خواندن

روش هایی برای درس خواندن

روش ها و نکاتی برای درس خواندن و موفقیت در مدرسه و دانشگاه

اینروزها هرکس برای خودش روش هایی تازه ابداع میکند که چگونه درس بخواند و این اگر جوابگو باشد اشکال ندارد اما ما به شما توصیه می کنیم تا نکات و روش‌های زیر را نیز مرور کنید تا دچار اشکال نشوید.


1-در فاصله های زمانی کوتاه اما مستمر و پیوسته درس بخوانید


آمار نشان داده که ذهن ما انسان ها در فواصل زمانی کوتاه و مکرر بسیار متمرکزتر از زمان های طولانی عمل می کند. بنابراین حتی اگر فقط 1 ساعت برای درس خواندن وقت دارید، آن را به فاصله های زمانی کوتاهتری تقسیم کنید. همچنین بهتر است بعد از هر ده دقیقه درس خواندن به خودتان استراحت دهید.



آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟
2- با خیالی آسوده و راحت استراحت کنید


اگر زمان شما این اجازه را می دهد به منظور تجدید نیرو و انرژی، یک روز کامل را به استراحت کردن بگذرانید. (مثلا” هفته ای یک روز.) با این کار ممکن است احساس عذاب وجدان داشته باشید و مرتبا به خودتان بگوئید : “باید این روز را هم درس می خواندم” و زمانی را که به استراحت اختصاص داده اید، با استرس سپری کنید. اما همانطور که در بالا به آن اشاره شد، در حالت استرس مغز شما اطلاعات جدید را درست ذخیره نمی کند. 


3- وضعیت جسمی خود را در نظر بگیرید

در زمان‌هایی که خسته یا عصبانی، حواس پرت و ... هستید درس نخوانید. زمانی که مغز در حالت آرامش است، مانند یک اسفنج اطلاعات را به خود جذب می‌کند و برعکس، هنگامی که استرس دارید، تلاش شما برای یادگیری بی فایده خواهد بود، هیچوقت در زمانهایی که فکر شما به چیز دیگری مشغول است، خودتان را مجبور به درس خواندن و یادگیری نفرمایید.


4- درس ها را در همان روز مرور کنید : 

زمانی که چیز تازه ای یاد می گیرید، سعی کنید در همان روز نکات مهم آن را مرور کنید. با گذشت روزها، برای بیادآوردن آن مطلب به تلاش و انرژی بیشتری نیاز خواهید داشت. یک مرور سریع در انتهای روز، باعث ماندگاری بیشتر در مغز و یادآوری آسانتر مطالب برای شما است.


5- مرحله به مرحله پیش بروید و یادبگیرید 

 در زمان درس خواندن اول سعی کنید یک درک کلی از مطالب داشته باشید و سپس وارد جزئیات بیشتر بشوید، با این روش امکان موفقیت شما حتما بیشتر می شود.


6-سعی کنید محیطی مناسب برای درس خواندن فراهم بکنید.


برای داشتن مطالعه خوب، داشتن مکانی مخصوص این کار ضروریست. بهترین مکان برای مطالعه میز شخصی و اتاقی جدا از دیگر جریان های غیردرسی است.

پوستر،مجله،کتاب غیر درسی،ضبط، تلفن و هر چیزی که حواستان را پرت می کند را از معرض دیدبردارید.

نور مناسب و نشستن صحیح و انجام حرکات کششی(هر 1 ساعت یکبار) فراموش نشود 


7- میزان واندازه ی خستگی مغزتان را در نظر بگیرید

 

کاملا طبیعیست که گاهی مغز ما در اثر خستگی، مطالب را فراموش کند(البته مغز شما میتواند ساعت ها بدون خستگی کار کند، این مطالب فقط می خواهند شما بهترین شرایط را داشته باشید)، این امر یعنی فراموش شدن مطالب، هرگز بدان معنا نیست که شما آدم کودنی هستید، به جای خشمگین شدن، سعی کنید تا چنین حالتی را پیش بینی کرده و با این امر کنار بیایید.


8- با برنامه ریزی مناسب، درس خواندن را به یک عادت تبدیل کنید

 

” اگر ساعات مشخصی از روزتان را برای درس خواندن برنامه ریزی کنید. خیلی سریع به آن عادت خواهید کرد. شما بدون اختصاص دادن ساعت مشخصی از روزتان، ممکن است هیچوقت زمانی برای درس خواندن پیدا نکنید . 


9-هدف داشته باشید 


یکی از دلایلی اصلی که موجب می شود افراد به اهداف خودشان نرسند این است که معمولا آنها را دست نیافتنی می بینند. در صورتی که با برنامه ریزی و مدیریت صحیح آن، می توانید به تمام اهداف خودتان دست پیدا کنید.



10- مطمئن باشید ناامیدی دشمن یادگیری است

اشخاصی که معمولا خود را به دلیل کندی در یادگیری و ... سرزنش می کنند، حتی اگر پیشرفتی مناسب و قوه یادگیری قدرتمندی هم داشته باشند، همواره در استرس به سر خواهند برد . در مقابل افرادی که به خودشان و سرعت یادگیری خود اطمینان کافی دارند، حتی اگر از هوش و استعداد کمتری نسبت به گروهای قبل برخوردار باشند، نتیجه کارشان بهتر خواهد بود، زیرا این افراد انرژی خود را صرف نگرانی و حساسیت های بی مورد نمی کنند و آهسته و پیوسته پیش خواهند رفت.

منبع : آینده سازان

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده