خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چند توصیه برای روزها و شب آخر کنکور

 چند توصیه برای روزها و شب آخر کنکور

کنکور؛استرس،ترس،هیجان


 هرچه به موعد کنکور نزدیک‌تر می‌شویم استرس و نگرانی در چشمان داوطلبان بیشتر دیده می شود. این روزها که آخرین روزهای قبل از کنکور است این استرس خیلی بیشتر و آزاردهنده‌تر می شود. برخی از داوطلبان راضی و منتظر روز موعود می باشند، ولی برخی در این حسرت هستند که ای کاش وقت بیشری داشتند، این روز را می‌گذرانند. این مطلب چند نکته برای سپری کردن شب آزمون و صبح آن برایتان آورده ‌است.


از روز قبل از کنکور تا ساعت ۸ صبح فردایش که کنکور برگزار میشود بهتر است نکاتی را رعایت کنید.


1)روز قبل از کنکور


»شام سبک بخورید و خوب بخوابید


شب قبل از کنکور شام سبکی میل کنید تا راحت‌تر بخوابید و در وعده‌های روزانه هم، غذا‌های حاوی کربوهیدرات‌های پیچیده مثل نان، برنج و سیب زمینی را بخورید.

از آنجا که در کنکور سرعت، دقت و صحت مطرح می باشد، بنابراین داشتن خواب منظم و تغذیه مناسب برای داوطلبان از اهمیت بالایی برخوردار است؛ بنابراین از تمرین و مطالعه در شب‌های باقیمانده به کنکور پرهیز نمایید، زیرا با بر هم زدن سیستم بدنتان، استرس مضاعفی را به شبکه عصبی وارد خواهید کرد و این واکنش به صورت خستگی و احساس دلهره بیش از اندازه منجر به اختلال در حافظه و یادگیری شما می‌شود.


» نوشیدنی‌های آرام‌بخش بنوشید


اگر در شب کنکور استرس داشتید و نتوانستید بخوابید یک لیوان شیر کم چرب، دوغ یا مقداری ماست میل بفرمایید. البته اگر دستگاه گوارش شما به شیر حساسیت دارد از نوشیدن شیر صرف نظر کنید. چای سبز، بادرنجبویه، اسطوقدوس و سنبل طیب و گل گاوزبان هم باعث آرامش شما خواهد شد و خوابی راحت را برایتان به ارمغان خواهد آورد اما مدنظر داشته باشید که هیچ چیز بیشتر از افکار مزاحم شما را اذیت نخواهد کرد لطفا سعی کنید دراز بکشید و تنفس آرام داشته باشید و روی تنفستان تمرکز کنید و افکار مزاحم را دور بریزید و این نکته را مدنظر داشته باشید که اغلب دانش آموزان بعد از پذیرفته شدن در دانشگاه (دولتی یا آزاد یا پیام نور ) معتقدند که نباید استرس بیخود می گرفتند.


»زیاد فکر و خیال نکنید

اگر تصور می‌کنید خیلی از مطالب را فراموش کردید و یا نگران هستید که چرا بعضی از مطالب را اصلا نخواندید باید بدانید که اکثر داوطلبان کنکور همین حس را دارند. این حس فقط مختص شما نمی باشد. برای قبولی در بهترین رشته‌ها مثل پزشکی، داروسازی و مهندسی و حقوق و دبیری و … حتما نیاز نیست همه دروس را 100 بزنید. حتی اگر وضعیت درسی شما ضعیف است، کافیست در هر درس چند سوال را درست جواب بدهید. نگاهی به امار درصد داوطلبان در کنکور سال‌های گذشته بیندازید: در کنکور ۹۶ اگر کسی فقط یک تست زیست شناسی را درست جواب میداد در حدود ۳۷۰ هزار داوطلب را در این درس پشت سر می‌گذاشت! در اکثر دروس اختصاصی همین وضعیت وجود دارد. پس نگران نباشید و آرامش خود را حفظ بفرمایید.


»درس خواندن تعطیل!


همه نوشته‌ها و نکاتی که به در و دیوار چسبانده‌اید را از جلوی چشمتان جمع کنید. هرچه خوانده‌اید و نخوانده‌اید دیگر کافی است.

سعی کنید روز آخر را به ورزش‌هایی مثل پیاده روی، نرمش و یا شنا بپردازید. یکی از مهمترین موضوعات برای موفقیت در کنکور حفظ خونسردی است. باید بدانید که با غصه خوردن چیزی حل و فصل نمی‌شود. هیچ وقت به این فکر نکید نتیجه کار چه خواهد شد یا زحمات خانواده ام از بین می‌رود یا ... . به هیچ وجه این افکار را در ذهن خود جمع نکنید. به این فکر کنید که هرچه را که آموخته اید فردا به بهترین شکل در کنکور به‌کار خواهید گرفت .

سعی کنید با تمام افرادی که باعث تولید استرس می‌شوند صحبت نکنید و با هیچ‌کس درباره کنکور و این‌که نتیجه چه خواهد شد بحث نفرمایید.


»سرخود دارو مصرف نکنید


شب قبل از امتحان به هیچ وجه دارو‌های خواب‌آور مصرف نکنید و سعی کنید با دمنوش‌ها درد‌های احتمالی مثل سردرد را تسکین بدهید.

کنکور همه چیز نیست ! باور کنید ارزشش را ندارد که به سلامتی خودتان آسیب برسانید.


»وسایل مورد نیاز را آماده کنید


 مداد مشکی نرم، پاک‌کن، مداد تراش، کارت ورود به جلسه، سنجاق، کارت ملی، ساعت مچی، دستمال کاغذی یا پارچه ای، یک بطری آب کوچک در بسته، مواد قندی مثل شکلات، وسایل بهداشتی مثل ماسک ، دستکش و ... را از روز یا شب قبل کنکور آماده کنید و یک جا قرار دهید و به‌هیچ عنوان این کار را برای صبح روز کنکور نگذارید.


2-صبح روز کنکور


»صبحانه فراموش نشود


حتما روز کنکور صبحانه کامل میل کنید. بهترین صبحانه برای روز کنکور عسل، کنجد، پنیر و خرما می باشد.


»لباس راحت بپوشید


 خودتان را اصلا درگیر مدل لباس و کفش و ... نفرمایید. یک لباس راحت و نسبتا گشاد و خنک بپوشید. تا جایی که امکان دارد از لنز استفاده نکنید و آرایش زیاد نداشته باشید. این نکات برای این است که بتوانید حدود ۲ ساعت به راحتی روی صندلی خود بنشینید و بدون خستگی به سوالات پاسخ بدهید.


»زودتر از خانه حرکت کنید


آدرس حوزه را حتما از شب قبل چک بفرمایید و زمان رسیدن را تخمین بزنید! با این حال بازهم ترافیک را در نظر گرفته و کمی زودتر حرکت کنید و سعی کنید حتما قبل از ۷:۳۰ در حوزه امتحان حضور پیدا کنید.


»استرس دقایق ابتدایی آزمون

طبیعی است که در دقایق ابتدایی کنکور، تقریبا همه داوطلبان اوج استرس را تجربه می کنند. برای بهتر کنار آمدن با استرس، دقایق ابتدایی آزمون، زمان مناسبی برای ورود به جلسه انتخاب بفرمایید. نه آن قدر زود که حوصله‌تان سر برود و از نشستن روی صندلی بدون این که هیچ اتفاق خاصی در جریان باشد خسته بشوید، نه آن قدر دیر که تا بخواهید به فضای جلسه عادت بفرمایید آزمون شروع شده باشد. ساده‌تر بگوییم؛ نه اولین نفر باشید و نه آخرین نفر!

اگر احیانا چپ دست هستید، ولی برای شما صندلی مخصوص در نظر نگرفته‌اند با مسئول حوزه در میان بگذارید تا جایتان را عوض بکند. تمام موارد به ظاهر ساده را رعایت بفرمایید چرا که همین مسائل ساده هم در روز کنکور می‌تواند شما را به لحاظ ذهنی دچار چالش بکند.


»لطفا عجله نکنید و با آرامش به سولات پاسخ دهید
»سعی کنید اول به دروسی پاسخ دهید که نقطه قوت شما هستند.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده