خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه صبور بودن را به کودکان یاد بدهیم؟

چگونه صبور بودن را به کودکان یاد بدهیم؟

چگونه به فرزندمان یاد بدهیم که صبور باشد؟


 یکی از 10 مهارتی که باید به کودکمان آموزش بدهیم صبر و شکیبایی است ، تخصصی که هر انسانی باید داشته باشد و والدین باید در آموزش آن به فرزندشان کوشا باشند و براساس آنچه در این بخش گفته شده است از راه صحیح پیش بروند.


چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

1-با گام کوچک شروع کنید


صبر در واقع یک ویژگی اکتسابی است، بنابراین درست مثل هر مهارت و ویژگی اکتسابی دیگری نیاز به تمرین دارد. فرزندان ما صبور به دنیا نمی آیند، اما با گذشت زمان،آن را فرا می گیرند خواسته های کودک خود را به تعویق بیاندازید تا مهارت انتظار کشیدن را در وی تقویت کنید و به فرزندانتان بفهمانید صبوری آنها با پاداش همراه است.

بی قراری و عدم صبر از ناامنی و کمبود اطمینان بوجود می آید. ما بی قراری می کنیم چون یک چیز را فورا می خواهیم و باور نداریم که با صبوری آن بدست خواهد آمد، کودکان هم همین احساس را دارند. هنگامی که بچه ها به توجه نیازمند باشند، به آنها بگویید که الان مشغول کاری هستید، اما بعد از پایان کار به خواسته او رسیدگی خواهید کرد پس زمان مشخصی را ارائه بدهید.


2-یک تایمر را تنظیم کنید

مفهوم اندازه گیری زمان برای کودکان همیشه تازه است، به ویژه اگر آنها هنوز به نوجوانی نرسیده باشند ؛درک 5 دقیقه یا 45 دقیقه برای آنها مشکل است. به بچه ها نمونه های قابل لمس بدهید تا آنها را در درک زمان راهنمایی کرده باشید. اگر بچه ها زمان را از طریق ساعت شنی ببینند، ارتباط بسیار ملموسی با زمان ایجاد خواهند کرد البته، تایمر های دیجیتال هم مفید هستند.

هنگام زمان بازی کودک ناگهان نگویید" آماده باش،

می خواهیم برویم" اینگونه محیط را پراسترس می کنید ؛ کودکان نمی توانند احساسات خود را با زمان وفق بدهند و همین موضوع باعث بی قراری آنها

 می شود.


3- صبوری را تشویق کنید

 ما باید به طور مداوم صبور بودن را تقویت کنیم . هنگامی که بچه ها حتی برای مدت کوتاه صبوری کنند، آنها را تشویق کنید و به آنها هدیه بدهید. شما حتما لازم نیست که آنها را با «جایزه» (مانند یک اسباب بازی) پاداش دهید ، گفتن کلمه "آفرین" خودش یک پاداش است!

کافیست به آنها یاد بدهید هر کس صبوری کند پاداش خواهد گرفت. تشویق کلامی برای بچه ها شگفت انگیز است. اجازه بدهید آنها بدانند که متوجه صبر آنها شده اید و نشان بدهید که با استقامت و استعداد آنها تحت تاثیر قرار گرفته اید. 


4- بی قراری را نیز تشویق کنید

اغلب هنگامی که مشغول کارهای روزمره هستیم فرزندان خود را فراموش می کنیم ، رفتارهای پرخاشگرانه نشانه ای از احساس نادیده گرفتن می باشد. اگر فرزند شما با صبوری مشکل دارد، نشان دهنده اینست که رسیدن به مهارت صبوری کار دشواری می باشد پس کاملا طبیعی است که با طولانی شدن زمان برای رسیدن به خواسته های خود عصبی و بی قرار بشویم.

بزرگسالان همیشه این احساس را در خود دارند. بنابراین وقتی بچه های شما می گویند "من نمی توانم صبر کنم!" به آنها گوشزد کنید که حرفشان را شنیده و می فهمید و درک می کنید . توضیح بدهید که انتظار بخش بزرگی از رشد او است و صبوری گاهی ضروری است.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟


5- صبوری را به بازی تبدیل کنید 

بازی سرگرم کننده ترین راهکار است. بنابراین، باعث کاهش استرس و تحریک صبر و شکیبایی آنها می شود ؛ زمانی که انتظار یک سرگرمی "چالشی" بشود، زمان به سرعت خواهد گذشت. بچه ها یاد می گیرند خودشان را منحرف کرده و وقتی که انتظار تمام بشود ، بیش از حد احساس آرامش خواهند کرد.


6-لذت بردن از فعالیت های آرام

در دنیای امروزی، بسیاری از فعالیت ها در مورد سرعت

 می باشند ،بازی های ویدئویی یا سرعت اینترنت بالا. متأسفانه،این شرایط همه ما را بسیار بی تاب و بی قرار می کند.با انجام فعالیت هایی که کمی کندتر می باشند، با سرعت سریع مقابله بفرمایید مثل بازی های قدیمی تخته ای، که بسیار طولانی تر از بازی های ویدئویی می باشند.


7-توقف و بو کشیدن گل ها

هنگامی که بچه ها با انتظار کشیدن احساس ناامیدی بکنند، آنها را تشویق کنید تا به اطراف خود نگاه کنند.

آنها چه می بینند یا می شنوند؟ هنگامی از زمان برای نگاه کردن به دنیای اطراف بهره می بریم ، منطقی تر

می شویم. فعالیت های حسی مانند بازی کردن با ماسه ها فعالیت های آهسته ای می باشند، بچه ها را تشویق نمایید تا در مورد احساسشان فکر بکنند.


8- الگوی صبوری 

ما الگوی صبوری کودکان می باشیم، این کار دشواری است ، بسیاری از ما وقتی سرعت اینترنت پایین بیاید عصبی می شویم چه برسد به شرایط دیگر . زمان کالایی با ارزش است و ما دوست داریم حداکثر استفاده از زمان را داشته باشیم.

کودکان و نوجوانان ما را می بینند و به همین دلیل در فعالیت های خود عجله می کنند. الگوی صبوری بودن کار مشکلی است. اما وقتی که در زمان معین به خواسته خود برسیم ،هیچ هدفی برای صبر کردن باقی نخواهد ماند ، شاید نیاز باشد اهداف خود را به بخش های کوچک تری تقسیم کنیم. ممکن است نیاز باشد اهداف خود را مرور بکنیم ، یک هدف بزرگ را تجسم کرده و مدل سختی کار، پشتکار و صبر را شبیه سازی کنیم.

آرام باشید و یاد بگیرید برای بدست آوردن خواسته های خود صبوری کنید. اگر زمان برایتان دیر می گذرد از روش هایی که برای تشویق فرزندانتان استفاده می کنید پیروی کنید. صبر یک عادت است که کیفیت آن به مرور زمان بهبود خواهد یافت ، فرزندان و بزرگسالان

 می توانند با هم کار کنند تا مزایای صبر را ببینند.


نمناک

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده