خرید از سراسر دنیا


» خانه ای که جلال با عشق برای سیمین ساخت

خانه ای که جلال با عشق برای سیمین ساخت

خانه ای که جلال با عشق برای سیمین ساخت

در میان خانه موزه‌های پایتخت، خانه‌ای که شاید بیش از همه قلب را به تپش درآورد و حس عشق را در دلتان زنده کند، خانه سیمین و جلال باشد. خانه موزه جلال آل احمد، زینت‌بخش محله تجریش و دزاشیب تهران است. این خانه زیبا، قدمتی ۶۶ ساله دارد و محل زندگی دو نویسنده برجسته کشور بوده است. زیبایی و سادگی خانه، وسایل قدیمی و نوستالژی و کتابخانه بزرگ و پر از کتاب‌های قدیمی، چشمتان را از زیبایی پر می‌کند.

برای ساخت این منزل، جلال آل احمد با بودجه ی کلی ۵ هزار تومان که ۳ هزار تومان آن را هم قرض گرفته بود، کارش را شروع کرد. درباره ی ساخت این خانه جالب است بدانید که خودِ جلال، مستقیما در کار ساخت خانه مشارکت داشته است. او در نامه هایی که برای همسرش می فرستاده، از درد دست هایش در هنگام سنگ تراشیدن و آسیب هایی که به جسمش وارد شده بود، تعریف کرده بود. چیزی که در هر آجر این خانه مشخص است و نمود ویژه ای دارد این است که با عشق بنا شده و پاکی و صداقت این حس حتی الان هم در آن موج می زند.


جلال آل احمد در یکی از نامه‌هایش به سیمین می‌نویسد: «سیمین، تو کم خندیده‌ای. این خانه را بنا می‌کنم تا صدای خنده‌های تو از آجرهای آن بلند شود»


سیمین هم در یکی از نامه‌ها می‌نویسد: وقتی فکر می‌کنم که تو داری برای استقرار خودمان تلاش می‌کنی و خانه می‌سازی، هم دلم می‌گیرد و هم دلم از لذت آب می‌شود... خانه‌ای که تو می‌سازی هر خشتش با عشق روی خشت دیگر گذاشته می‌شود و برای من از هر قصری مجلل‌تر است و می‌دانم که این عشق روح خانه خواهد بود و در خانه پراکنده خواهد شد.


خانه سیمین و جلال در ۱۳۸۳ به ثبت ملی رسیده است.


تصاویر خانه موزه سیمین و جلال


آدرس: تهران، دزاشیب، خیابان شهید رمضانی، کوچه رهبری، کوچه پسندیده، بن‌بست ارض، پلاک ۱ ‌‌‌‌‌‌


نزدیکترین مترو : تجریش


زمان: هر روز به جز شنبه ها از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ بعد از ظهر



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده