بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» انضباط شخصی؛برای ایجاد تغییر در خود از کجا شروع کنم؟

انضباط شخصی؛برای ایجاد تغییر در خود از کجا شروع کنم؟

برای موفقیت پایدار چکار کنم؟

معیارهای زیادی وجود دارند که می‌توانند در کسب موفقیت برای شما سهیم باشند، اما فقط یک عامل است که موفقیت پایدار و بلندمدت را در تمام جنبه‌های زندگی برای ما به ارمغان خواهد آورد و آن چیزی نیست، مگر داشتن انضباط شخصی. خواه آن را از منظر رژیم غذایی،تناسب اندام و ... در نظر بگیریم خواه از منظر روابط و مسائل شخصی و ... انضباط شخصی مهم‌ترین خصلتی است که می توان برای انجام اهداف و پیشبرد یک سبک‌زندگی سالم و درنهایت شادی در نظر گرفت.


مطابق تحقیقی که ویلهلم هوفمان سال 2013 انجام داد، افرادی که دارای کنترل درونی بیشتری هستند در مقایسه با کسانی که فاقد این کنترل هستند، شادتراند. این افراد زمان بسیار کمتری را صرف انتخاب و تعهد به رفتارهای تخریب‌کننده خواهند کرد و آسانتر تصمیم‌های مثبت را اتخاذ می‌کنند. فرد با انضباط شخصی اجازه نخواهد داد تصمیماتش بر اساس هیجان یا احساسات گرفته بشود. در عوض آن‌ها از روی آگاهی تصمیمات عقلانی را در روز می‌گیرند بدون آنکه احساس استرس یا ناراحتی داشته باشند.


برخلاف تصور عامه یا اکثریت، انضباط شخصی یک رفتار اکتسابی بوده که به تمرین و تکرار روز به روز نیاز دارد. برای بهبود وضعیت انضباط شخصی این 5 روش تضمینی را امتحان کنید. 


1-وسوسه‌ها را از خودتان کنید

کنترل درونی با توجه به این ضرب‌المثل قدیمی که از «دل برود هرآنچه از دیده برفت»، آسان‌تر خواهد شد. دورکردن وسوسه‌ها و همه چیزهایی که موجب حواس‌پرتی هستند، اولین گام ضروری برای ارتقا انضباط شخصی در شما است. اگر شما سعی 

می کنید کنترل غذاخوردن خود را در دست بگیرید، هله‌هوله یا تنقلات مضر را از دسترس خودتان دور کنید. اگر می‌خواهید تمرکزتان را در حال کارکردن را افزایش دهید تلفن همراه خود را خاموش کنید و میزتان را منظم نگه بدارید. اگر واقعاً با این مسئله مشکل دارید اینترنت خود را قطع کنید تا از اپلیکیشن هایی که حواس شما را پرت می‌کنند، برای یک محدوده زمانی دوری کنید. با فرار کردن از تاثیرات بد بعضی از کارها، زمینه موفقیت خودتان را فراهم کنید.


2-به‌طور منظم و سالم بخورید

تحقیقات نشان می‌دهند که کاهش قند خون اغلب عزم افراد را تضعیف خواهد کرد. زمانی که گرسنه می باشید، توانایی تمرکز ندارید زیرا مغرتان نمی‌تواند بهترین پتانسیل خود را به کار ببندد. گرسنگی، قدرت تمرکز بر وظایف را دشوار خواهد کرد و شما را بدخلق و بدبین می نماید. شاید شما در این حالت کمترین احساس خودکنترلی را در تمام زمینه‌های زندگی همچون رژیم غذایی، ورزش، کار و روابط داشته اید. برای آنکه همیشه کنترل خودتان را در دست بگیرید، مطمئن بشوید که در طول روز هرچند ساعت یکبار با غذاهای سالم و سبک، انرژی لازم بدنتان را تامین می کنید. غذاخوردن منظم و مناسب، اغلب سطح قند خود شما را تنظیم خواهد کرد و مهارت‌های تصمیم‌گیری و تمرکز را ارتقاء خواهد داد. همچنین به شما اجازه می‌دهد تا روی اهداف و اولویت‌هایتان تمرکز بفرمائید 


3-منتظر وضعیت کامل نباشید

بهبود انضباط شخصی به معنی تغییر در روال کارهای عادی می باشد که زمان‌هایی خسته‌کننده و دشوار به نظر می‌رسد. چارلز داهیگ، نویسنده کتاب «قدرت عادت» به شما توضیح می‌دهد که رفتارهای عادتی(رفتارهایی که از روی عادت انجام می دهید)، را باید در منطقه‌ای از مغز به نام گانگلیون بازال جستجو نمود، منطقه‌ای از مغز که با احساسات، الگوها و خاطرات ما سروکار داشته و از سوی دیگر تصمیم‌گیری در مغز در کورتکس جلویی مغز انجام می‌شود، که کاملاً ناحیه جدا و متفاوتی است. زمانی که یک رفتار تبدیل به عادت بشود، مهارت‌های تصمیم‌گیری ما متوقف شده و به جای آن عملکرد خلبان خودکار استفاده خواهد ‌شد. بنابراین شکستن یک عادت بد و ایجاد یک عادت جدید نه تنها منوط به تصمیم‌گیری فعال است، بلکه احساس اشتباه بودن را به شما منتقل خواهد کرد. مغز ما انسانها در برابر تغییرات جدیدی که برای آن از قبل ‌برنامه‌ریزی شده است، مقاومت نشان خواهد داد. راه حل چیست؟ مشتاقانه از اشتباه استقبال بکنید. به این معنا که برای ایجاد یک نظام جدید و احساس درست، خوب و طبیعی بودن آن به زمان نیازمند هستید. منتظر بمانید، این تغییرات آرام آرام اعمال می‌شوند.


4-برای استراحت و لذت بردن هم زمان بگذارید

داشتن انضباط شخصی به معنی داشتن یک روش خشک و بدون انعطاف نمی باشد. مدنظر قرار ندادن حاشیه آزادی به معنی روبرو شدن با شکست، ناامیدی و برگشتن به روزهای پیشین می باشد. درحالی‌که برای داشتن انضباط درونی تمرین می‌کنید، اوقاتی را نیز برای استراحت، لذت بردن و پاداش دادن به خود نیز در نظر بگیرید. برای مثال جمعه ها را به عنوان روز تفریح و گشت و گذار در نظر بگیرید. 


5-خودتان را ببخشید و رو به جلو حرکت کنید

ایجاد راه‌ و روش جدید تفکر همیشه مطابق برنامه پیش نخواهد رفت. مطمئناً شما نوساناتی را تجربه می کنید، گاهی اشتباه و رکود و گاهی موفقیت‌هایی خواهید داشت. کلید موفقیت ادامه دادن و مبارزه با نفس است. زمانی که عقب‌نشینی کردید، علت آن را شناسایی کرده و حتما آن مشکل را رفع کنید. خودتان را برای اشتباهاتتان ببخشید روی زین اسب زندگی، محکم و استوار باشید و به بازی ادامه بدهید، هرچه زمان بیشتری را به این بازی اختصاص بدهید، ادامه جهت جدید و مثبت آسان‌تر است.

منبع: سلامت نیوز

 


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


صفر تا صد جوانی که توانست! (50%تخفیف+هدیه ویژه) صفر تا صد جوانی که توانست! (50%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده